جزئیات جدید از خاص‌ترین کارت گرافیک RTX 4090 دنیا - فناوران نسل برتر رایانه (کامپیوتر فیض)

جزئیات جدید از خاص‌ترین کارت گرافیک RTX 4090 دنیا

یکی از ویژگی‌های جالب این کارت، داشتن تراشه و مدار اضافی برای انتقال تصویر در مسافت‌های طولانی‌تر است. وجود این تراشه است که باعث می‌شود سیگنال‌ها در مسافت بیشتری قابل انتقال باشند و افت کیفیت یا نویز کمتر رخ بدهد.

ویژگی های جالب کارت گرافیک GALAX RTX 4090 20th Anniversary Edition

تراشه‌های موسوم به HDMI retimers عمدتاً در کنسول‌های بازی و لپ تاپ‌ها یافت می‌شوند که انتقال تصاویر در مسافت‌های طولانی‌تر ضرورت پیدا می‌کند تا بتوان آنها را به تلویزیون یا مانیتورهای اکسترنال وصل کرد. این در حالی است که کارت‌های گرافیک معمولاً فاصله کمی با مانیتور دارند و به چنین تراشه‌هایی نیاز پیدا نمی‌کنند.

PARADISE-GALAX.jpg

در این کارت خاص از تراشه Parade PS8419 استفاده شده که منطبق بر استاندارد HDMI 2.1 است و از پهنای باند 12 گیگابیت در ثانیه پشتیبانی می‌کند، از همین رو برای انتقال تصاویر با وضوح تصویر بالا مناسب به نظر می‌رسد. با این حال تنها یکی از درگاه‌های HDMI چنین قابلیتی دارند.

GALAX-RTX4090-20th-4.jpg

تصاویر جدید نشان می‌دهد کارت گرافیک پرقدرت GALAX دارای 24 فاز رگلاتور ولتاژ برای تغذیه پردازنده گرافیکی و 4 فاز برای تراشه‌های حافظه است.

GALAX-RTX4090-20TH-e1699025658179-2000x813.jpg

این کارت گرافیک خاص ویژگی‌های متمایز کننده بیشتری دارد که یکی از آنها کولر عظیم با یک فن وارونه است. در این کولر یکی از فن‌ها در جهت مختلف دو فن دیگر نصب شده است. همچنین کانکتور تغذیه 12VHPWR هم زیر یک محفظه مغناطیسی قرار دارد تا پنهان بماند.

متأسفانه این کارت جالب در تعداد محدود و تنها در بازار چین عرضه خواهد شد. البته هیچ بعید نیست که نمونه‌های به فروش رفته دوباره به فروش گذاشته شوند، اما مطمئناً ارزان نخواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *