چرا لپ تاپ دست دوم بخریم؟

لپ تاپ دست دوم

خرید لپ تاپ دست دوم همیشه وسوسه برانگیز بوده زیرا باعث می‌شود میزان زیادی هزینه نکنید، شاید همین دلیل مهم‌ترین علت برای تأیید خرید لپ تاپ دست دوم باشد. هر کسی مایل است یک لپ تاپ با قابلیت‌های مشخص را با کمترین هزینه خریداری کند. اما در برخی از موارد ریسک خرابی در لپ تاپ دست دوم مانع از خرید آن می‌شود.

اگر دقت کافی در خرید صورت گیرد و تمام موارد چک شود ریسک خرابی بسیار پایین می‌آید. دلایل زیادی برای قانع کردن شما وجود دارد تا یک لپ تاپ دست دوم بخرید، به همین منظور در ادامه 4 دلیل مهم و اساسی برای اینکه شما را مجاب کند تا یک لپ تاپ دست دوم بخرید بیان می‌کنیم. این موارد عبارت‌اند از :

  • کمک به کاهش ضایعاتی که به محیط زیست ضربه می‌زنند
  • عدم نیاز به توانایی بالای لپ‌تاپ‌های جدید
  • شکستن چرخه خرید اضافی
  • ذخیره پول و سرمایه‌گذاری در موارد مهم‌تر

کمک به کاهش ضایعاتی که به محیط زیست ضربه می‌زنند

مطمئناً کمک به محیط زیست یکی از دلایل مهم و قانع کننده‌ای است که می‌تواند ما را متقاعد کند تا لپ تاپ دست دوم بخریم. درصد کمی از زباله‌های الکترونیکی قابل بازیافت هستند و میزان زیادی از آن‌ها به عنوان ضایعات و آشغال در طبیعت دپو می‌شوند.

این ضایعات تخریب­پذیر نبوده و صدمات جبران­ناپذیری را به محیط زیست وارد می‌کند. در واقع مقدار زیادی از زباله‌های زیست محیطی از ضایعات الکترونیکی تشکیل شده است که در طبیعت به کندی تجزیه می‌شوند و حتی می‌توانند تولید سم کنند. این موضوع بسیار خطرناک و جدی بوده و می‌توان با خرید لپت تاپ دست دوم تا حدودی از این اتفاق ناگوار محیط زیستی جلوگیری کرد.

عدم نیاز به توانایی بالای لپ‌تاپ‌های جدید

چیزی که همه از آن آگاهیم این است که بسیاری از ما به دنبال لوازم الکترونیکی هستیم که فراتر از نیاز ماست و عموماً نمی‌توانیم از برخی قابلیت‌های این وسایل استفاده کنیم، در نتیجه پول مازادی را برای آن وسیله خرج کرده‌ایم. وقتی لپ تاپ دست دوم بخریم دیگر به دنبال قابلیت‌ها اضافی یا فراتر از کاربرد خود نیستیم، پس بیشتر به دنبال خرید لپ تاپی هستیم که پاسخگوی نیازهای فعلی ما باشد.

خرید لپ تاپ دست دوم
خرید لپ تاپ دست دوم به شما کمک می‌کند تا بر اساس نیاز خود یک محصول الکترونیکی بخرید.

از طرفی اکثر افراد هیچ وقت به ظرفیت‌ و توانایی‌های بالای محصولات بروز احتیاجی ندارند و شاید بتوان به جرئت گفت که بین 50 تا 60 درصد مردم می‌توانند با لپ تاپ‌های چند سال پیش نیز کارهای خود را انجام دهند. از همین رو خرید لپ تاپ دست دوم به شما کمک می‌کند تا بر اساس نیاز خود یک محصول الکترونیکی بخرید و هزینه‌ای بابت ظرفیت‌هایی که هیچ وقت به آن نیاز پیدا نمی‌کنید، نپردازید.

شکستن چرخه خرید اضافی

معمولاً سازندگان لوازم الکترونیکی مانند موبایل و لپ تاپ دوست دارند شما سریع‌تر و به محض ورود محصولاتشان به بازار آن‌ها را خریداری کنید و این موضوع را با تبلیغات گسترده به شما تحمیل می‌کنند تا از این راه سود بیشتری به دست آورند. اما اگر شما به درستی و به دور از هجمه‌های تبلیغاتی به نیازهای خود از لوازم الکترونیکی فکر کنید متوجه خواهید شد که همان وسایل قدیمی نیز کار شما را راه می‌اندازد.

در حقیقت اگر شما محصولات جدید را مدام بخرید درگیر چرخه خرید اضافی می‌شوید و این موضوع سبب از دست رفتن پولتان خواهد شد. اپل یکی از شرکت‌هایی است که این استراتژی را دنبال می‌کند و به دنبال آن شرکت‌های دیگر نیز کم و بیش از این موضوع پیروی می‌کنند. شکستن چرخه خرید اضافی و رهایی از اسراف یک دلیل دیگر برای پاسخ به سؤال چرا لپ تاپ دست دوم باید بخریم، است.

ذخیره پول و سرمایه‌گذاری در موارد مهم‌تر

اما مهم‌ترین دلیل برای خرید لپ تاپ دست دوم ذخیره پول و سرمایه‌گذاری آن در موارد دیگر است. خرید یک لپ تاپ دست دوم باعث می‌شود تا میزان زیادی از پولی که می‌خواستید برای خریدن یک لپ تاپ نو هزینه کنید برای شما باقی بماند. مطمئن باشید با خرید لپ تاپی نه چندان قدیمی و سالم می‌توانید تمام نیازهای خود را مرتفع سازید.

بسیاری از لپ تاپ‌های دست دوم به واسطه سری ساخت ممکن است از لپ تاپ‌های جدیدتر دوام بیشتری داشته باشند و نام نمونه‌های فراوانی از آن‌ها را مطمئناً تا به حال شنیده‌اید. فقط یک نکته که هیچ وقت نباید آن را فراموش کنید این است که در خرید لپ تاپ دست دوم دقت کافی به خرج دهید و از سالم بودن آن مطمئن شوید؛ این کار می‌تواند از طریق سایت‌های معتبر و تست‌های مشخص شده انجام شود.

در پاسخ به این سؤال که چرا لپ تاپ دست دوم بخریم، شاید اولین چیزی که به ذهنتان بیاید ذخیره پول و عدم پرداخت هزینه اضافی باشد اما در این متن‌ مشاهده کردید که علاوه بر این دلیل 3 دلیل مهم دیگر نیز وجود دارد: کمک به محیط زیست، شکستن چرخه اضافی خرید و عدم نیاز به توانایی بالا. مطمئناً هر خریدی ریسک‌های مخصوص به خود را دارد ولی با دقت در خرید می‌توان با هزینه کم یک لپ تاپ دست دوم عالی خرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *