نکات لازم در اسمبل سیستم‌های حرفه‌ای - فناوران نسل برتر رایانه (کامپیوتر فیض)

نکات لازم در اسمبل سیستم‌های حرفه‌ای

نکات اسمبل سیستم

برای خرید یک کامپیوتر حرفه‌ای ممکن است هزینه بسیار بالایی را بپردازید ولی در بیشتر مواقع، محصولی که تهیه می‌کنید دقیقا همان چیزی که می‌خواهید نیست و با سیستم رویایی شما تفاوت‌هایی دارد. برای داشتن کامپیوتری که بتواند تمامی نیازهای شما را برآورده کرده و همانی باشد که در خیال‌تان مجسم می‌کنید، بهترین کار اسمبل سیستم و ساختن کامپیوتری حرفه‌ای است که کاملا شخصی‌سازی شده باشد.

در این مقاله اسمبل کامپیوتر را آموزش داده و با بیان مهم‌ترین نکات اسمبل سیستم حرفه‌ای، اطلاعات لازم برای خلق کامپیوتر رویایی‌تان را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

  • اسمبل سیستم؛ از رویا تا عمل!
  • مراحل گام‌به‌گام اسمبل کامپیوتر
  • با مهم‌ترین نکات اسمبل سیستم آشنا شوید

اسمبل سیستم؛ از رویا تا عمل!

اسمبل کامپیوتر
اسمبل سیستم به تهیه قطعات مورد نیاز و مونتاژ آن‌ها برای ساخت کامپیوتر گفته می‌شود.

 

حتما برای شما هم پیش آمده که برای رفع نیازهای خاص خود اقدام به خرید کامپیوتر کرده باشید ولی با دیدن کارایی و امکانات محصولی که خریداری کرده‌اید، ذوق‌ و شوق‌تان برای سیستم جدید را از دست داشته باشید. کمپانی‌های مختلف با در نظر گرفتن میانگین نیازهای مصرف‌کنندگان، اقدام به ساخت انواع کامپیوتر می‌کنند، پس طبیعی است محصولی که تهیه می‌کنید به طور کامل منطبق بر خواسته شما نبوده و تفاوت‌هایی داشته باشد.

اگر به عنوان یک کاربر حرفه‌ای قصد تهیه یک رایانه شخصی پیشرفته را دارید ولی محصول مورد نظر خود را پیدا نمی‌کنید، چاره کارتان اسمبل سیستم است. اسمبل کامپیوتر در واقع تهیه قطعات به‌کار رفته در سیستم بر اساس نیازهای شخصی شما و سپس مونتاژ آن‌ها توسط خودتان است. با این‌کار می‌توانید کامپیوتری بسازید که نیازهای‌تان را مو‌به‌مو برطرف کرده و دغدغه خرید سیستم جدید را از شما بگیرد. در ادامه، مراحل اسمبل کردن کامپیوتر را توضیح داده و مهم‌ترین نکات اسمبل سیستم را بیان خواهیم کرد.

مراحل گام‌به‌گام اسمبل کامپیوتر

مراحل اسمبل سیستم
مونتاژ سیستم با پیروی از مراحل این‌کار و کمی مطالعه، کار بسیار راحتی است و شما نیز می‌توانید آن را انجام دهید.

 

اگر فکر می‌کنید که اسمبل کامپیوتر کار بسیار پیچیده‌ای است و از عهده شما برنمی‌آید، باید بگوییم که تصور شما دور از واقعیت است! درست است که اسمبل کردن سیستم کار راحتی نیست و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد ولی با کمی مطالعه در رابطه با اجزای سیستم و نحوه نصب آن‌ها، می‌توانید به‌راحتی این کار را انجام داده و از نتیجه کار خود لذت ببرید. در حالت کلی و استاندارد، مراحل اسمبل سیستم عبارتند از:

  1. خرید قطعات مورد نیاز

قبل از هر اقدامی در راستای اسمبل رایانه خود، ابتدا باید تمامی قطعات مورد نیاز برای مونتاژ را طبق نیاز و ترجیح خود تهیه نمایید. مهم‌ترین قطعاتی که برای اسمبل رایانه خود نیاز دارید شامل موارد زیر می‌شوند:

  • کیس
  • سی‌پی‌یو
  • درایو نوری
  • کارت حافظه
  • منبع تغذیه
  • کابل دیتا ساتا
  • مادربرد
  • فن پردازنده
  • هارد درایو
  • فن کیس
  • پیچ و مهره

بعد از تهیه قطعات گفته شده، جعبه ابزار خود را باز کرده، آستین‌ها را بالا بزنید و کار اسمبل سیستم را مطابق با دستور‌العمل ارائه شده از سوی ما شروع کنید.

  1. باز کردن کردن کیس و آماده نمودن آن برای قرار دادن قطعات
  2. نصب مادربرد
  3. نصب کردن هارد درایو
  4. نصب درایو نوری
  5. نصب سی‌پی‌یو
  6. نصب کارت حافظه
  7. نصب فن سی‌پی‌یو
  8. نصب کردن فن کیس
  9. نصب منبع تغذیه
  10. اتصال کابل‌ها
  11. وصل کردن کیس به مودم و اطمینان از درست نصب شدن قطعات
  12. بستن بدنه کیس

با مهم‌ترین نکات اسمبل سیستم آشنا شوید

نکات مهم برای اسمبل سیستم
برای رعایت ایمنی و جلوگیری از ضرر مالی، در پروسه اسمبل باید نکات لازم را رعایت نمایید.

برای مونتاز کامپیوتر شخصی خود علاوه بر پیروی از دستور‌العمل‌ها و مراحل کلی گفته شده، رعایت برخی از نکات نیز ضروری است، تا ضمن طراحی یک سیستم کارآمد و دقیق، در زمان و هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی نمایید. مهم‌ترین نکات اسمبل سیستم که در پروسه مونتاژ باید در نظر داشته باشید عبارتند از:

  • قبل از خرید قطعات مورد استفاده در مونتاژ، تحقیقات لازم را انجام داده و از ساز‌گاری این قطعات با یکدیگر مطمئن شوید. استفاده از قطعات ناسازگار، تمام زمان و هزینه شما را به هدر داده و خستگی کار اسمبل را به تن‌تان می‌گذارد.
  • در پروسه اسمبل سیستم با دقت و حوصله بالا قطعات را در کنار هم قرار داده و پیچ‌ و مهره‌ها را به یکدیگر متصل نمایید، چراکه کوچک‌ترین بی‌دقتی ممکن است سبب آسیب به قطعات شده و هزینه سنگینی را به شما تحمیل نماید.
  • در هنگام قرار دادن قطعات در کیس، مواظب لبه‌های تیز کیس باشید و با احتیاط این‌ کار را انجام دهید.
  • قبل از بستن کیس حتما سفت بودن تمامی پیچ و مهره‌ها را چک کرده و از نزدیک نبودن کابل‌های استفاده شده به فن‌ها اطمینان حاصل نمایید.
  • یکی از مهم‌ترین نکات اسمبل سیستم که رعایت آن به شدت توصیه می‌گردد، استفاده از دست‌بند آنتی‌استاتیک در طول پروسه اسمبل رایانه است. این دست‌بندها برای حفظ ایمنی قطعات کیس از الکتریسیته ساکن مورد استفاده قرار گرفته و از انتقال الکتریسیته ساکن از دستان شما به قطعات جلوگیری می‌کنند.
  • در پایان توجه داشته باشید که مراحل اسمبل کامپیوتر که در بالا معرفی شد، با توجه به اندازه و شرایط قطعات شما ممکن است تغییر کرده و جابه‌جا شوند. به عنوان مثال امکان دارد شما فن‌های بزرگی برای سیستم خود خریداری کرده باشید که در این‌صورت باید قبل از نصب قطعاتی مانند کارت حافظه، اقدام به نصب فن‌ها کرده و فضای کافی برای جاگیری این قطعات را تعبیه نمایید.

در این مقاله به معرفی اسمبل سیستم پرداخته و گفتیم که این‌کار بهترین روش برای در اختیار داشتن کامپیوتر دلخواه بوده و کارایی مورد نظر را در اختیار شما قرار می‌دهد. همانطور که گفته شد با کمی دقت و مطالعه و همچنین توجه به نکات لازم، می‌توانید به‌راحتی اقدام به اسمبل کامپیوتر کرده و رایانه مدنظر خود را تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *