خرید کامپیوتر خانگی

کیس خانگی

برای این که بتوانید یک سیستم یا رایانه خانگی خوب داشته باشید، بباید باتوجه به میزان بودجه و فعالیت‌های مورد نیاز خود از افراد حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. بر اساس این که چه نوع کامپیوتر خانگی می‌خواهید خریداری کنید، سیستم‌ها، کیس‌ها و … زیادی وجود دارند که شما قادر به انتخاب آن‌ها باشید. اگر مدتی است که قصد خرید کامپیوتر خانگی را دارید، اما نمی‌دانید که چطور باید این کار را انجام دهید، کافیست که امروز تا پایان این مقاله همراه باشید.

امروز سعی می‌کنیم که بر اساس میزان بودجه و سیستمی که قصد خریدش را دارید به شما کمک کنیم تا یک انتخاب ایده‌آل داشته باشید. مدنظر داشته باشید که اگر بعد از خواندن مقاله، همچنان موضوعی برای شما وجود داشت که آن را درست متوجه نشده‌اید و یا سؤالی داشتید، کافیست در بخش نظرات، انتهای همین مقاله آن را با ما مطرح کنید.

 

خرید کامپیوتر خانگی

مهم‌ترین اقدام برای خرید کامپیوتر خانگی

برای این که یک خرید عالی داشته باشید و تا مدت‌ها بتوانید از سیستم خود استفاده کنید، باید در رابطه با قطعات انتخابی سیستم خانگی خود استاد شوید. شما باید بدانید که چه سیستم‌های کامپیوتری وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و چطور این سیستم‌ها قادر هستند که نیاز شما را برطرف کنند.

شما بسته به این که چه نوع کاربری برای سیستم خود استفاده می‌کنید، قطعات متفاوتی را باید انتخاب کنید. از انواع رایج کاربری‌های سیستمی که در بازار وجود دارند، عبارت اند از:

  • گیمینگ (Gaming)
  • رندرینگ (Rendering)
  • آفیس (Office)

شما می‌توانید بر این اساس و میزان بودجه ای که در نظر گرفته‌اید یک سیستم را برای خود انتخاب کنید. این که چه نوع کانسپتی را باید انتخاب کنید، دقیقاً همان موضوعی است که در این مقاله تحت عنوان راهنمای جامع خرید کامپیوتر خانگی قصد داریم به شما یاد دهیم!

دلیل این که شاید به تنهایی از پس این موضوع بر نیایید، این است که به‌طور قطع، تنوع بسیار زیادی در این بازار وجود دارد و احتمالاً شما در هنگام خرید نمی‌توانید در مورد همه آن‌ها اطلاعات کافی بدست آورید. این که کدام رم (RAM)، هارد دیسک، SSD، موس، کیبورد، مانیتور و یا … می‌تواند برای شما مناسب تر باشد، نیاز به شناخت این وسایل دارد!

برای این که منظور ما را بهتر متوجه شوید، بگذارید برای شما یک مثال بزنیم! فرض کنید که وارد بازار شده‌اید و به اولین مغازه فروش و خرید کامپیوتر خانگی مراجعه کنید. با یک نگاه کلی متوجه خواهید شد که بر روی بسیاری از قطعات و سخت‌افزارهای کامپیوتر واژه Gaming (بازی) حک شده‌است! در اینجا بهتر است بدانید که لزوماً این قطعات برای سیستم‌هایی که کاربری بازی دارند، مناسب نیست، پس بگذارید به یک صورت دیگر شما را راهنمایی کنیم!

چطور همه قطعات و سخت‌افزارهای لازم برای کامپیوتر خانگی خود را بشناسیم؟

حالا که متوجه اهمیت خرید کامپیوتر خانگی با شناخت از وسایل و قطعات سخت‌افزاری شدید، نوبت آن است که به شما کمک کنیم که با یک ترفند ساده تمامی این قطعات را بشناسید و در نهایت برای یک خرید آسان اقدام کنید. شاید می‌پرسید که این ترفند جادویی چیست؟ جواب ساده است! شما باید برای خرید کامپیوتر خانگی مورد نیاز خود به یک مرکز فروش مجاز که مشاوران حرفه ای دارد، مراجعه کنید.

شما می‌توانید بر اساس میزان بودجه و کارایی که می‌خواهید، بهترین پیشنهاد را از یک فروشنده حرفه ای دریافت کنید. کسی که به خوبی تمامی دستگاه‌ها، قطعات و سیستم‌های رایانه ای را می‌شناسد و می‌تواند به شما کمک کند که بهترین تصمیم‌گیری را داشته باشید. کمی صبر کنید! چطور باید چنین مرکز فروشی را پیدا کنید؟ این مراکز چه ویژگی‌هایی دارند؟

مشخصات مراکز فروش و خرید کامپیوتر خانگی

 

مهم‌ترین ویژگی‌ها و مشخصات مراکز فروش و خرید کامپیوتر خانگی

برای این که متوجه شوید، آیا فروشگاه فیزیکی یا اینترنتی که قصد خرید از آن را دارید به اندازه کافی معتبر است یا نه، بهتر است که ببینید آیا ویژگی‌های زیر را در آن می‌توانید پیدا کنید:

  • داشتن مجوزهای لازم از مراکز مربوطه (به عنوان مثال یک فروشگاه اینترنتی معتبر دارای نماد تجارت الکترونیک است!)
  • خدمات مشاوره قبل از خرید به صورت رایگان (برای یک خرید مطمئن و ایمن، برخورداری از خدمات مشاوره، می‌تواند به شما کمک کند!)
  • خدمات پس از فروش و گارانتی (شما باید از خرید خود مطمئن باشید و هیچ چیز به اندازه گارانتی و ضمانت سلامت و اصالت کالا، نمی‌تواند خیال شما را از بابت خرید رایانه خانگی راحت کند!)
  • قیمت مناسب (برای مقایسه این ویژگی می‌توانید قیمت یک قطعه یا سخت‌افزار را در چند فروشگاه معتبر، مقایسه کنید!)
  • و …

شما باید حتماً قبل از خرید خود، تمامی ویژگی‌های بالا را مدنظر بگیرید و بررسی کنید! با این کار می‌توانید خیال خود را بابت کامپیوتر خانگی که می‌خواهید خریداری کنید، کاملاً راحت کنید. در نهایت اگر در این زمینه نظر، سؤال و یا تجربه مفیدی دارید، کافیست در بخش نظرات با ما و دیگر کسانی که به دنبال خرید کامپیوتر خانگی هستند به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *