برترین مانیتورهای جهان

برترین مانیتورهای جهان

انتخاب برترین مانیتورهای جهان کار بسیار دشواری است زیرا اغلب مانیتورها از لحاظ اندازه، شکل و عملکرد تفاوت‌هایی دارند. بسته به نوع استفاده‌ای که از مانیتور می‌شود می‌توان دسته‌بندی‌های مختلفی از انواع مانیتور حرفه ای ارائه داد اما همیشه در نظر داشته باشید که برخی از مانیتورها نسبت به بقیه متفاوت‌تر هستند.

اگر به غیر فیلم دیدن بازی‌های به‌روز را بازی می‌کنید و یا کارهای گرافیکی انجام می‌دهید قطعاً به یک مانیتور مناسب نیاز دارید. هرچه مانیتور حرفه ای‌تر باشد تجربه شما از دیدن فیلم یا بازی کردن عمیق‌تر می‌شود، از طرفی فشار کمتری روی چشمان شما خواهد آمد و خستگی چشم کمتر می‌شود. همیشه به این موضوع توجه کنید که برترین مانیتورهای جهان مناسب استفاده همه افراد نیستند. در این مقاله فهرستی از برترین مانیتورهای اداری ultrawide گرفته تا مانیتورهای بازی با کارایی بالا ارائه شده است:

برترین مانیتورهای جهان

پس از بررسی 85 مانیتور جهانی در سال 2020 نتایج زیر حاصل شده است که می‌توان هرکدام از آن‌ها را به عنوان برترین مانیتور حرفه ای خریداری کرد. برای اطمینان کامل از صحت اطلاعاتی که در ادامه گفته می‌شود می‌توانید بهترین مانیتورهای بازی، بهترین مانیتورهای 4k و بهترین مانیتور برای طراحان گرافیک را بررسی کنید.

LG27UK650-W بهترین مانیتور: این مانیتور جهانی یکی از بهترین مانیتورهایی است که تا به حال آزمایش شده، این مانیتور حرفه ای 4k با توجه به قیمت مناسب آن، نسبت به هم‌رده‌های خود دارای وضوح عالی و عملکرد چشمگیری است.

این مانیتور زمان پاسخ بسیار سریع دارد و هیچ تاری در آن دیده نمی‌شود، همچنین میزان تأخیر آن بسیار کم است. این صفحه 4k کوچک‌ترین جزئیات بازی یا کارهای گرافیکی را در صفحه 27 اینچی خود به نمایش می‌گذارد. به لطف زاویه دید گسترده این مانیتور حرفه ای شما می‌توانید به راحتی تصویر آن را با فرد دیگر که در کنار شماست به اشتراک بگذارید.

متأسفانه این مانیتور همانند سایر مانیتورهای ISP در اتاق تاریک کمی خاکستری به نظر می‌رسد و اگر جزء کسانی هستید که عادت به اتاق تاریک دارید این مانیتور را در اولویت اول خود قرار ندهید. طبق آزمون‌های انجام شده بر روی برترین مانیتورهای جهان امتیاز کلی این محصول 7.9 بوده، در شرایط اداری امتیاز 8.1 و در شرایط بازی امتیاز 7.8 را به خود اختصاص داده است.

اگر می‌خواهید مانیتور بزرگ‌تر از 27 اینچ داشته باشید اما با همان قابلیت‌هایی که در بالا ذکر شد، پیشنهاد ما LG 32UD99-W است. این مانیتور عملکرد تقریباً یکسان با LG27UK650-W دارد اما به واسطه سایز 32 اینچی و بزرگ‌تر خود کمی گران‌تر است. این مانیتور جهانی به یک درگاه Usb و Usb-C مجهز است که برای برخی از افراد مفید و قابل استفاده خواهد بود. شما می‌توانید با توجه به فضا و بودجه­ای که در اختیار دارید یکی از این دو مانیتور حرفه ای را انتخاب کنید.

ASUS TUF VG27AQ بهترین مانیتور بازی: یکی دیگر از برترین مانیتورهای جهان این مانیتور ایسوس است که در آزمایش‌های انجام شده به عنوان بهترین مانیتور بازی شناخته شده است. اگرچه این مانیتور دارای امکانات اضافی نیست اما بهترین کیفیت را در هنگام بازی به افراد نشان می‌دهد.

این مانیتور جهانی از پنل IPS استفاده می‌کند که زمان پاسخ‌دهی فوق‌العاده‌ای دارد، همچنین نرخ رفرش آن 144 بوده که در شرایط اورکلاک به 165 هرتز می‌رسد. اگر در سیستم خود از کارت گرافیک NVIDIA سری 10 یا 20 استفاده می‌کنید که با G-SYNC سازگار است، مطمئن باشید تأخیر ورودی تصویر در این مانیتور به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند و وضوح تصویر 1440p را بدون فشار به کامپیوتر اراده می‌دهد. این مانیتور جهانی از HDR پشتیبانی می‌کند.

امتیاز HDR Gaming این مانیتور 7.1 بوده و برای بازی امتیاز 8.5 کسب کرده است و با امتیاز نهایی 8.1 جزء برترین مانیتورهای جهان به شمار می­رود. ASUS TUF VG27AQ نسبت کنتراست تقریباً کمی دارد و مناسب بازی کردن در اتاق تاریک نیست زیرا باعث می‌شود تا شما صفحه را کمی خاکستری ببینید.

مانیتور های حرفه ای

در این مانیتور حرفه ای به چشم فشار کمتری وارد می‌شود و علاوه بر این برای افرادی که بازی جمعی دوست دارند مناسب است زیرا دارای زاویه دید فوق‌العاده‌ای است. به خاطر داشته باشید که سختگیرترین گیمرها این مانیتور حرفه ای را دوست داشتند و به آن مهر تأیید زدند.

Dell U3818DW بهترین مانیتور Ultrawide اداری: این مانیتور Dell یکی از بهترین مانیتورهای اداری است که تا به حال آزمایش شده است. نسبت ابعاد این مانیتور حرفه ای برای انجام کارهای چند وظیفه‌ای بسیار عالی است و می‌توان به صورت هم‌زمان چند پنجره باز کرد و کارهای اداری را به راحتی انجام داد. همچنین این مانیتور دارای مجموعه منحصربه‌فردی از درگاه اتصالات در پشت مانیتور است که این امکان را فراهم می‌سازد تا چندین منبع به صورت هم‌زمان به آن متصل شوند.

زاویه دید گسترده، پایه ایستاده جهت تنظیم ارتفاع، شیب و چرخش مانیتور و همچنین سایز 38 اینچ، این محصول را در رده مانیتورهای اداری یکتا کرده است. کیفیت کلی تصویر این مانیتور جهانی مناسب بوده اما باید توجه داشت که از HDR پشتیبانی نمی‌کند. امتیاز کلی که به این مانیتور در تست‌ها داده شده است 7.7 بوده اما در تست‌های اداری امتیاز 8.1 را آورده است.

Dell P2417H بهترین مانیتور از لحاظ قیمت: یکی از برترین مانیتورهای جهان که از لحاظ قیمت در صدر بهترین‌ها قرار دارد مانیتور Dell P2417H است. این مانیتور با ارگونومی عالی برای اکثر استفاده‌ها مناسب بوده و علاوه بر زاویه دید گسترده از کیفیت تصویر کلی مناسب و معقولی نیز بهره‌مند است. نرخ رفرش آن 60 هرتز بوده و زمان پاسخ‌دهی نسبتاً سریعی دارد.

اما این نرخ 60 هرتز برای گیمرها اصلاً خوشایند نیست. این مانیتور جهانی از ورودی‌های خوبی بهره‌مند بوده و امتیاز کلی آن 7.3 است. به خاطر داشته باشید که این مانیتور جزء بهترین‌ها در قیمت بوده بنابراین برای همه ایده­آل نیست.

همان‌طور که مشخص است هر مانیتور حرفه ای نمی‌تواند همه نیازها را برآورده سازد و به عنوان برترین مانیتور جهانی انتخاب شود اما هرکدام از آن‌ها می‌توانند در مواردی مانند کارهای گرافیکی، بازی یا امور اداری جزء برترین مانیتورهای جهان باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *